Usein kysyttyjä kysymyksiä

Alta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia palvelustamme. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme!

Yleisiä kysymyksiä

Clous tuo asunnon itsemyyntiin varmuutta, kun saat avun kaupanteon kriittisimpiin vaiheisiin. Asunnon myyminen on sujuvaa ja edullista, sekä ammattimaista 

Huolehdimme kaikki tarvittavat asiakirjat, valokuvauksen, pohjapiirustuksen, kauppakirjat ja asunnon julkaisun eri myyntikanavissa.

Panostamme myynti-ilmoituksissa moderneihin visuaalisiin palveluihin, jonka avulla asuntosi tekee parhaan ensivaikutelman potentiaalisiin ostajiin. Esimerkiksi 3D-kierros asunnossa mahdollistaa ostajien vierailun kohteessa saman tien omalta kotisohvalta. Kiinteä hinnoittelumme on erittäin edullinen ja sillä se sisältää kaiken tarvittavan asunnon itsemyyntiin. 

Asunnon myynti itse on helppoa ja turvallista, kun mukaan ottaa Clous-palvelun.

Clous ei ole kiinteistövälitysliike, vaan kiinteistöalalla toimiva moderni palveluntarjoaja.

Clous toimii koko Suomen alueella. Voit lukea lisää toimialueista täältä. 

Sinä itse olet asuntosi paras asiantuntija, eikä kotisi myynnissä ole sellaisia vaiheita, mistä et itse selviäisi Clous-palvelun avulla. Saat kaiken tukimateriaalin ja opastuksen kaupantekoon.

Itsemyynti antaa myös lisää vapautta myyntiin. Voit sopia esimerkiksi näytöt suoraan ostajaehdokkaan kanssa ja kaupantekoprosessi voidaan hoitaa nopeammin maaliin ilman välikäsiä. Asuntokaupan tekeminen on helppoa ja turvallista, kun perusasiat ottaa haltuun ja on itse aktiivinen myyntiprosessissa.

Lisäksi säästät tuhansia euroja välityspalkkioissa, kun myyt asuntosi itse.

Kysymyksiä palvelusta

Kiinteistökaupan myyntiprosessi on monivaiheisempi kuin asunnon myynnissä, jonka vuoksi siinä on enemmän työtä. Lisäksi kiiinteistön kuvaaminen on keskimäärin kalliimpaa.

Clousin palvelu sisältää seuraavat asunnon myyntiä edistävät toimenpiteet: 

  • Ammattilaisten ottamat valokuvat, 3D-kuvauksen, pohjakuvan sekä virtuaalisisustetun kuvan 
  • Asiakirjojen hankinnan 
  • Asunnon ilmoituksen useissa eri kanavissa, esimerkiksi Etuovessa ja sosiaalisessa mediassa
  • Sähköisen tarjousjärjestelmän 
  • Kauppakirjat 

Kyllä. Kiinteistön myyminen ei ole juurikaan asunto-osaketta hankalampaa, kunhan vaihankit pätevän kuntotarkastajan tutkimaan kaupan kohteen kunnon yhdessä ostajan kanssa.

Palvelu perustuu pitkälti automaatioon ja turhat välikädet on karsittu poisAsunnon myyjä esittelee itse oman asuntonsa ja hoitaa ostajien kanssa kaupanteon. Clous-palvelussa ei ole välittäjää käytössä, emmekä peri välityspalkkioita. Kaikki asiakirjat hoidetaan sähköisesti, joten turhat kulut on minimoitu palvelusta.

Markkinoimme myyntikohteita Etuovessa, Oikotiellä, Facebookissa ja Instagramissa, siellä missä asuntosi potentiaaliset ostajat ovat. Kaikki kohteet ilmoitetaan myös omalla sivustollamme, josta myyjän on helppo jakaa kohde suoraan omaan sosiaalisen mediaansa. 

Myynti-ilmoituksen julkaisun yhteydessä veloitamme 600€ aloitusmaksun. Tällä katamme osan asunnon myyntiin laittamisesta aiheutuvista kustannuksista, jotka syntyvät esimerkiksi valokuvista, pohjapiirustuksista, asiakirjoista, 3D-kuvauksesta ja markkinoinnista. 

Vasta kauppojen synnyttyä laskutamme loppusumman. 

Kysymyksiä asunnon myynnistä

Kun olet rekisteröitynyt, lisännyt kohteen tiedot ja hyväksynyt palvelusopimuksen, me hankimme kaikki myyntiin tarvittavat asiakirjat puolestasi.

Kuntotarkastus ei ole välttämätön, mutta suositeltavaa erityisesti kiinteistökaupan yhteydessä. Kuntotarkastuksen voi suorittaa ennen kaupantekoa, mutta suosittelemme, että kuntotarkastus tehdään ostajaehdokkaan kanssa yhdessä. Silloin kaikki kaupan osapuolet ovat läsnä ja kaikilla on mahdollisuus kysyä tarkentavia kysymyksiä kuntotarkastajalta.

Voit järjestää asuntonäytön joko yksityisesittelynä, joka on suosittua näinä aikoina, tai voit pitää yleisnäytön haluamanasi ajankohtana.  

Lue täältä vinkit asuntoesittelyyn.

Clouspalvelussa kaikki hoidetaan digitaalisesti. Ostaja tekee tarjouksen rekisteröidyttyään järjestelmäämme ja myyjä saa tehdystä tarjouksesta viestin. Myyjä voi joko hyväksyä, hylätä tai tehdä vastatarjouksen. Kun tarjous on hyväksytty, teemme kauppakirjat ja olemme kaupan osapuoliin yhteydessä varmistaen, että kaikki sovitut asiat tulee kirjattua kauppakirjaan.

Muut kysymykset

Mikäli asuntosi ei mene kaupaksi, on hyvä selvittää mistä se johtuu. Ensimmäisenä kannattaa tarkastaa asunnon hinnoittelu ja varmistaa, että se on oikealla tasolla asunnon kuntoon ja alueeseen nähden. Asunto voidaan myös väliaikaisesti ottaa pois myynnistä ja julkaista myöhemmin uudelleen.

Palvelusopimuksen voi irtisanoa milloin vain, eikä siitä aiheudu lisäkuluja. Jos asunto on jo kuvattu ja myynti-ilmoituksen julkaisu on aloitettu, pidätämme aloitusmaksun, joka kattaa osan asunnon myyntiin laittamisen kustannuksista.

Asiakaspalvelu

010 200 8210

info@clous.fi

Etkö löytänyt vastausta?

Mikäli et löytänyt vastausta kysymykseesi tai haluat lisätietoa palvelusta,
ota yhteyttä asiakaspalveluumme tai jätä viesti alla olevalla lomakkeella.

0